Sınıf Yönetimi -- Fatma Çobanoğlu
SINIF YÖNETİMİ
Sınıf Yönetimi: Bütün öğrencilerin öğrenmesini sağlamak için eldeki kaynakların etkili kullanılması sürecidir.
Sınıf Yönetiminin Alt Boyutları
1. Fiziksel çevrenin yönetimi
2. Öğretim yönetimi
3. Zamanın yönetimi
4. İlişkilerin yönetimi
5. Davranışların yönetimi
Sınıf Yönetimi Modelleri
1. Tepkisel
2. Gelişimsel
3. Önlemsel
4. Bütünsel
* Hepsini kullanarak bütünsel bir model elde ederiz.
Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler
1. Sosyal faktörler ; Aile, çevre, medya
2. Psikolojik faktörler ; Öğretmen, öğrenci
3. Eğitsel faktörler ; Sınıf yönetimi, fiziksel koşullar
AİLE
Ailenin sosyoekonomik durumu çocuğun egitimine yansır.
Çocuğun evde mutlu olup olmaması çocuğun sınıftaki durumunu etkiler.
Egitsel Faktörler
- Okul yönetimi
- Öğretmenin örgütsel bağlılığı
- Kontrolü kaybetme korkusu (genelde yeni mezunlar arasında otoriteyo korumak söz konusu olabiliyor)
- Fiziksel kosullar (çevre)
- Öğretmenin niteliği (formasyon bilgisi)
- Sınıf kurallarının durumu
Fiziksel Çevrenin Yönetimi
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi:
Bütün insanların ihtiyaçlarının hiyerarşik bir sıralaması vardır. En tepedeki ihtiyaç giderilmeden diğer ihtiyaçları karşılayamayız.
1. Fizyolojik İhtiyaçlar : Yeme, içme, uyuma, üreme.
2. Güvenlik ihtiyaçları : Korunma ve barınma.
3. Ait olma, sevgi ihtiyaçları
4. Kendini gerçekleştirme ihtiyaçları : Statü, prestij, saygı görme.
* Öğrencinin ögrenmesi için fiziksel koşulların düzenlenmiş olması gerekir. Güvenlik ihtiyaçları da dahil.
* İyi bir eğitim ortamının oluşması için ortamın iyi bir şekilde düzenlenmesi gerekir. Bunlar:
- Sınıftaki aydınlanma; mümkünse doğal güneş ışıgı veya beyaz ışık tercih edilmelidir.
- Sınıftaki duvarların rengi
- Sınıfın sıcaklığı
- Sınıfta ki oturma düzeni
Öğretim İşlevleri
Planlama > Uygulama > Değerlendirme
Planlama : Zamanı iyi kullanmak için ve verimli olmak için planlama çok önemlidir.
Humeyra Arkadaşımızdan Gelen Notlar:
Sınıf Yönetimi: Bütün öğrencilerin öğrenmesini sağlamak için eldeki kaynakların etkili kullanılması sürecidir.
Sınıf Yönetiminin Alt Boyutları
1. Fiziksel çevrenin yönetimi
2. Öğretim yönetimi
3. Zamanın yönetimi
4. İlişkilerin yönetimi
5. Davranışların yönetimi
Sınıf Yönetimi Modelleri
1. Tepkisel
2. Gelişimsel
3. Önlemsel
4. Bütünsel
* Hepsini kullanarak bütünsel bir model elde ederiz.
Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler
1. Sosyal faktörler ; Aile, çevre, medya
2. Psikolojik faktörler ; Öğretmen, öğrenci
3. Eğitsel faktörler ; Sınıf yönetimi, fiziksel koşullar
AİLE
Ailenin sosyoekonomik durumu çocuğun egitimine yansır.
Çocuğun evde mutlu olup olmaması çocuğun sınıftaki durumunu etkiler.
Egitsel Faktörler
- Okul yönetimi
- Öğretmenin örgütsel bağlılığı
- Kontrolü kaybetme korkusu (genelde yeni mezunlar arasında otoriteyo korumak söz konusu olabiliyor)
- Fiziksel kosullar (çevre)
- Öğretmenin niteliği (formasyon bilgisi)
- Sınıf kurallarının durumu
Fiziksel Çevrenin Yönetimi
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi:
Bütün insanların ihtiyaçlarının hiyerarşik bir sıralaması vardır. En tepedeki ihtiyaç giderilmeden diğer ihtiyaçları karşılayamayız.
1. Fizyolojik İhtiyaçlar : Yeme, içme, uyuma, üreme.
2. Güvenlik ihtiyaçları : Korunma ve barınma.
3. Ait olma, sevgi ihtiyaçları
4. Kendini gerçekleştirme ihtiyaçları : Statü, prestij, saygı görme.
* Öğrencinin ögrenmesi için fiziksel koşulların düzenlenmiş olması gerekir. Güvenlik ihtiyaçları da dahil.
* İyi bir eğitim ortamının oluşması için ortamın iyi bir şekilde düzenlenmesi gerekir. Bunlar:
- Sınıftaki aydınlanma; mümkünse doğal güneş ışıgı veya beyaz ışık tercih edilmelidir.
- Sınıftaki duvarların rengi
- Sınıfın sıcaklığı
- Sınıfta ki oturma düzeni
Öğretim İşlevleri
Planlama > Uygulama > Değerlendirme
Planlama : Zamanı iyi kullanmak için ve verimli olmak için planlama çok önemlidir.
Humeyra Arkadaşımızdan Gelen Notlar:
SINIF YÖNETİMİ
è
Bütün öğrencilerin öğrenmesini sağlamak için
elde ki kaynakların etkili kullanılması sürecidir
Sınıf Yönetimin Alt
Boyutları
- Fiziksel
Çevrenin Yönetimi
- Öğretimin
Yönetimi
- Zamanın
Yönetimi
- İlişkilerin
Yönetimi
- Davranışların
Yönetimi
Sınıf
Yönetimi Modelleri
è
Tepkisel
è
Gelişimsel
è
Önlemsel
è
Bütünsel
----BURADA GRAFİK VAR----
Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler
Sosyal psikolojik eğitsel
Aile öğretmen okul yönetimi
Çevre öğrenci fiziksel koşullar
Medya
Aile
Sosyoekonomik durum eğitime
yansıyor veya çocuk ailede mutlu mu?
n
Televizyon ve Model
alma
n
Medya
Eğitsel Faktörler(Sizin
haricinizdeki faktörler)
è
Okul Yönetimi
è
Öğretmenin Örgütsel
Bağlılığı (mesleğe nasıl bakıyor)
è
Kontrolü Kaybetme
Korkusu (genelde yeni mezunlar için otoriterlik söz konusu olabiliyor)
è
Fiziksel Koşullar
(çevre)
è
Öğretmenin Niteliği
(formasyon bilgisi)
è
Sınıf Kurallarının
Durumu (disiplini kural ile sağlıyor)
Fiziksel Çevrenin Yönetimi
- Maslow’un
ihtiyaçlar hiyerarşisi
Bütün insanların ihtiyaçlarının
hiyerarşik bir sıralaması vardır. En tepedeki ihtiyaç giderilmeden diğerlerini
istemeyiz.
è
En alt basamaktaki
fizyolojik ihtiyaçlar (yeme, içme, uyuma, üreme)
è
Sonra güvenlik
ihtiyaçları (korunma)
è
Ait olma, sevgi
ihtiyaçları
è
Diğer ihtiyaçlar
(statü, prestij, saygı görme)
è
Kendini gerçekleştirme
ihtiyaçları
- Öğrencilerin
öğrenmesi için fiziksel koşulların düzenlenmiş olması gerekir. (Güvenlik
ihtiyaçları da dahil.)
- Bunlar
ortadan kalkmamalı, bu durum önlemsel eğitim modelidir.
- İyi
bir eğitim ortamının oluşması için ortamın iyi bir şekilde düzenlenmesi
gerekir.
Bunlar;
# Aydınlanma (tercihen sınıf doğal yani gün ışığıyla
aydınlanmalıdır. Mümkün değilse beyaz ışık tercih edilmelidir.)
# Renk
# Sıcaklık
# Oturma Düzeni
# Farklar (Finlandiya-Türkiye
eğitim sistemi)
Öğretim İşlevleri
Planlama Uygulama Değerlendirme
Zamanı iyi kullanmak
için verimli olmak
için plan önemlidir.
GRAFİK
Yorumlar
Yorum Gönder